Pod takim tytułem odbyła się dziś konferencja prasowa sekretarza stanu Jacka Boguckiego.
- Po blisko dwóch latach pracy przyjęliśmy „Strategię promocji żywności MRiRW” – poinformował sekretarz stanu Jacek Bogucki.
W
opracowaniu dokumentu uczestniczyli wszyscy zainteresowani: szeroko
rozumiana administracja państwowa, producenci, przetwórcy, eksporterzy.
-
Jest to dokument, który będzie żył. Będzie aktualizowany i zmieniany w
zależności od zmieniającej się sytuacji – podkreślił wiceminister.
Sekretarz
stanu Jacek Bogucki zwrócił uwagę, że przyjęte rozwiązania oparte
zostały na bazie dokumentów programowych: Programu działań MRiRW na lata
2015-2019 oraz Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
Działania promocyjne prowadzone były i są cały czas, ale analiza ich skuteczności wykazała, że brak im spójności.
- Stwierdziliśmy, że w wielu przypadkach brak było koordynacji działań – podkreślił sekretarz stanu Jacek Bogucki.
Wiceminister
zwrócił uwagę, że celem strategii jest zwiększenie konkurencyjności
polskiej żywności na światowych rynkach poprzez wzrost jej
rozpoznawalności i pozytywny wizerunek. Aby to osiągnąć niezbędne jest
współdziałanie i koordynacja działań promocyjnych. Pomoże to w lepszym
wykorzystaniu wszelkich dostępnych środków unijnych i krajowych. Takie
podejście da z pewnością efekt synergii.
W ramach strategii
nastąpi wsparcie na 14 kluczowych rynkach. Nie oznacza to, że inne będą
pomijane. Ukierunkowanie promocji skupiać się będzie na
perspektywicznych rynkach Azji, Afryki i Ameryki.
Realizacja
strategii wymaga podjęcia spójnych działań informacyjnych i promocyjnych
służących umocnieniu pozycji polskich produktów rolno-spożywczych w
kraju i za granicą oraz budowy silnej marki polskich produktów
żywnościowych.
Biorąc pod uwagę coraz większe zainteresowanie
polską żywnością oraz mając na względzie zwiększenie rozpoznawalności
marki polskiej żywności, istotnym elementem strategii jest spójna i
nowoczesna komunikacja marki polskiej żywności. W tym celu strategia
określa jednolite ramy komunikacji, w których rekomenduje się stosowanie
w działaniach promocyjnych lub informacyjnych dotyczących produktów
żywnościowych, spójnego znaku słowno-graficznego Polska smakuje,
który jednoznacznie będzie się kojarzył z polskim sektorem
rolno-spożywczym. Stosowanie tego znaku odbywać się będzie na zasadach
określonych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Jednostką
koordynującą, sprawującą nadzór nad realizacją strategii jest
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, natomiast głównym ośrodkiem
wdrażającym instrumenty polityki promocji w sektorze rolno-spożywczym
jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
- Jednak założenia
strategii nie będą możliwe do osiągnięcia bez zaangażowania i
współdziałania przedsiębiorców działających w sektorze rolno-spożywczym,
organizacji branżowych skupiających przedsiębiorców poszczególnych
branż, a także placówek zagranicznych ds. gospodarczych, wspierających
polskich przedsiębiorców w eksporcie produktów rolno-spożywczych –
podkreślił sekretarz stanu Jacek Bogucki.
Spójna polityka promocji
produktów żywnościowych zapewni lepszą koordynację i synergię działań
promocyjnych w sektorze rolno-spożywczym, koncentrację wsparcia promocji
produktów spożywczych na kluczowych rynkach docelowych, a także
maksymalizację efektywności działań.
Informacja prasowa: https://www.minrol.gov.pl/Ministerstwo/Biuro-Prasowe/Informacje-Prasowe/Strategia-promocji-zywnosci-MRiRW