W ministerstwie odbyło się seminarium pt. „Info Day on the
Promotion Policy – MULTI Programmes”, którego celem było przybliżenie
polskim organizacjom branżowych zasad realizacji i zarządzania
programami multi.
Spotkanie otworzył sekretarz stanu Jacek Bogucki, który podkreślił rolę programów multi w nowej unijnej polityce promocyjnej.
Jednym
z priorytetów tej polityki są programy promocyjne, w których
uczestniczy wiele państw członkowskich UE, tzw. programy multi. Komisja
Europejska w 2018 r. przeznacza na ich współfinansowanie 79 mln EUR (o
36 mln EUR więcej w porównaniu z rokiem 2017 r.). Znaczną część tych
środków skierowana jest na rynek krajów trzecich oraz na programy, w
których uczestniczy wiele państw członkowskich UE. Organizacje branżowe
lub międzybranżowe, a także organizacje producentów lub ich zrzeszenia,
uznane przez państwa członkowskie, mogą pozyskać znaczące środki unijne
na promocję produktów rolno-spożywczych w ramach jednego z mechanizmów
Wspólnej Polityki Rolnej.
Podczas seminarium informacje na temat
multi programów zaprezentowała przedstawicielka Komisji Europejskiej,
Agencji Wykonawczej ds. Konsumentów, Zdrowia, Rolnictwa i Żywności
(CHAFEA) Anna Hędrzak, której to agencji KE powierzyła zarządzanie
programami multi.
Ponadto, w seminarium udział wziął Pan Karym
Bagoee, reprezentujący Związek Grup Producentów Bananów z Gwadelupy i
Martyniki, który podzielił się swoimi doświadczeniami w zakresie
realizacji programów multi.
Informacja prasowa https://www.minrol.gov.pl/Ministerstwo/Biuro-Prasowe/Informacje-Prasowe/Info-Day-on-the-Promotion-Policy-MULTI-Programmes