Strategia Promocji Żywności

Uczestnicy spotkania

 Minister Krzysztof Jurgiel oraz wiceminister Jacek Bogucki podczas spotkania
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przygotowuje Strategię Promocji Żywności. Dokument ten dotyczyć będzie integracji i koordynacji działań w zakresie promocji żywności podejmowanych bezpośrednio przez resort, jak i jednostki podległe. Określać on będzie także zasady współpracy w tym zakresie z innymi resortami.
Projekt został rozesłany do ponad 100 organizacji branżowych  sektora rolno – spożywczego z prośbą o zgłaszanie uwag. Uwagi przekazało 10 organizacji. Ich przedstawiciele spotkali się dziś w ministerstwie z ministrem Krzysztofem Jurgielem.  Omawiano nadesłane uwagi oraz dyskutowano na temat  założeń przygotowywanego dokumentu. Większość z uwag została  uwzględniona i będzie wykorzystana przy opracowywaniu ostatecznej wersji Strategii.
Główne cele Strategii Promocji Żywności to  intensyfikacja promocji polskiej żywności w kraju i zagranicą, aktywne uczestnictwo polskich producentów w programach promocji UE, zwiększenie udziału polskiej żywności w systemach jakości, a w konsekwencji  wzrost eksportu żywności do krajów trzecich, z uwzględnieniem krajów pozaeuropejskich.  

Informacja prasowa http://www.minrol.gov.pl/Ministerstwo/Biuro-Prasowe/Informacje-Prasowe/Strategia-Promocji-Zywnosci