U podnóża Wawelu pielgrzymi, którzy odwiedzali Polskę w dniach 25-31
lipca br. z okazji Światowych Dni Młodzieży mieli możliwość spróbowania
polskich hitów eksportowych: jabłek, marchewek, jogurtów truskawkowych,
ekologicznych soków jabłkowych oraz kabanosów drobiowych. Degustacja
prowadzona była w ramach Pawilonu Polskiego. W czterech sferycznych
namiotach prezentowano osiągnięcia polskiej gospodarki, nauki i kultury,
a także polskiego rolnictwa. Pawilon skierowany był do młodzieży całego
świata, tłumnie odwiedzającej w tych dniach stolicę małopolski.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wraz z Agencją Rynku Rolnego
zaprezentowało dorobek polskiego rolnictwa, jego nowoczesność i
innowacyjność. W największym z namiotów stworzono interaktywną wystawę,
na której pokazano filmy, animacje oraz plansze, z których pielgrzymi
mogli zaczerpnąć wiedzę na temat naszych hitów eksportowych, tj. owoców,
warzyw, drobiu oraz nabiału. Dla entuzjastów gotowania przygotowane
zostały ciekawe przepisy kulinarne na bazie polskich produktów, a przed
pawilonem wyrósł mini sad, zachęcający do chwili relaksu.
Kampania
promocyjna dotycząca rolnictwa prowadzona była pod hasłem „Poland
tastes good”. Celem kampanii było przedstawienie uczestnikom Światowych
Dni Młodzieży najlepszych polskich produktów oraz promocja Polski na
arenie międzynarodowej. To jedno z działań mających na celu stworzenie
silnej marki polskiego rolnictwa.
Podczas siedmiodniowej akcji promocyjnej pielgrzymom wydano prawie 100 ton żywności, w tym:
- 40 000 butelek soków jabłkowych;
- 8 ton, czyli około 50 tysięcy sztuk jabłek;
- 50 tysięcy opakowań kabanosów drobiowych;
- 50 tysięcy opakowań pokrojonej w talarki marchewki;
- 50 tysięcy jogurtów truskawkowych;
- 50 tysięcy butelek wody mineralnej.
Pielgrzymi
odwiedzający Polskę byli zachwyceni wspaniałą polską żywnością, a także
multimedialną prezentacją polskiego rolnictwa i polską gościnnością.
Zapewniali, że z przyjemnością odwiedzą nasz kraj ponownie.
informacja prasowa http://www.minrol.gov.pl/Ministerstwo/Biuro-Prasowe/Informacje-Prasowe/Polska-zywnosc-zachwycila-pielgrzymow-Swiatowych-Dni-Mlodziezy